Hanna goes inlägg á la gäst!

= gästinlägg. Daaahh!
Till Sina:
Min blogg blev nerstängd på grund av detta inlägg..

"Varför nämns det nästan ingenstans att Jazz-musik var förbjudet i Tyskland under WW:II?
Hitler kallade musiken för "negro-musik" och ansåg att 'svartingar' (som han kallade dem) var okapabla till att producera musik som konst eller överhuvudtaget uppskatta musiken. De var ju trots allt inte människor som du och jag. I hans ögon det vill säga.

Tyskland skulle inte få det dåliga inflytandet av Jazz och säljas till den "omänskliga" (afrikan-amerikan) kulturens propaganda som under den perioden kallades för Negroid av främst nazister, men också rasister.
Anledningen till att Hitler ansträngde sig så för att förbjuda denna sortens musik var eftersom Jazz slog igenom stort på andra ställen och var en s.k. hotande form av uttryckelse.

OMFG! Tänk att jag, en av dagens ungdomar, faktiskt vet sådant!
Kanske detta bevisar att inte hela min värld består av brunkräm/rakblad/alkohol eller vad fan det nu är som är den senaste trenden. Jag menar, tack vare filmer som Sandor/Ida måste ju alla tjejer vika sig för grupptryck och begå självdestruktiva handlingar."

Och till Sinas läsare:
Jag ber er, snällt. Pleeease, don't push her buttons. Hon är en ticking timebomb och om ni håller livet kärt, back off a km or so. Okej? Jag var tvungen att gästblogga eftersom jag har lite bloggabstinens men blogg.se har något emot mig idag och vill inte höra av mig bara för att jag skrev om natzityskland. Jag har censurerat urklippet ovan för att Sina inte också ska bli avstängd..

Förutom urklippet till Sina och hälsningen till er har jag inte mycket mer att säga. Eller kanske lite visdomsord?
Människan är god. Hon är kapabel till att älska och visa medlidande. Hon är förstående och sansad. Hon kan lösa problem utan blodförgjutelse.

OBS! Dessa punkter gäller ej min vän Sina. Tänkte att ni skulle lära känna hennes riktiga jag, då hon är väldigt noga med att verka vara en ängel. HAHA. Nu är hon avslöjad. Puss på er ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0